1. Nagłówek/logo

Najważniejsze, aby projekt strony internetowej w widocznym miejscu zawierał logo firmy. Najcześciej umieszcza się go w belce menu. Logo nie może przytłoczyć menu nawigacyjnego. Tak samo tyczy się to mobilnej wersji strony. Logo jest naszą wizytówką i ważne jest, aby od razu rzucało się w oczy. Klient może zapamiętać z kim ma do czynienia. Logo powinno mieć podlinkowany adres strony internetowej aby szybko móc przemieścić się do strony głównej. Nie zapominajmy o favikonie! To mini logo bądź inny obrazek, który widzimy w zakładce przeglądarki. Jeśli go nie mamy to trudno znaleźć stronę w gąszczu zakładek innych stron internetowych.

 

2. Menu nawigacyjne

Strona powinna zawierać menu zaprojektowane w domyślnym miejscu. Nie ma nic gorszego niż szukanie go, gdy nie ma go tam, gdzie się spodziewamy. W ten sposób możemy stracić potencjalnych klientów, którzy nie są przyzwyczajeni do naszego serwisu. Użytkownik strony chce szybko przemieszczać się po serwisie. Menu może być statyczne bądź mieć rozwijane zakładki z podstronami. Istotne jest aby umieścić najważniejsze strony bądź kategorie produktów/usług podzielonych na odpowiednie struktury. Podczas tworzenia stron internetowych często używa się testów A/B dając każdej z grup inne położenie menu. W ten sposób sprawdza się, które rozwiązanie jest wygodniejsze użytkownikowi.

menu górne

(projekt graficzny strony internetowej – menu w górnej belce)

3. Treść i informacje o firmie

Strona internetowa firmy to jak już wspominałam wizytówka w sieci. W krótkich i zwięzłych słowach powinniśmy przedstawić kim jesteśmy, gdzie znajduje się siedziba firmy oraz istotny element strony internetowej – dane kontaktowe. Dobrze jest wtedy gdy są podlinkowane. Ludzie coraz szybciej poruszają się w internecie, nie mają czasu na kopiowanie numeru telefonu lub adresu maila. Robią to wtedy, gdy są bardzo zdecydowani na współpracę. Kolejne ważne treści to działalność firmy, oferta, aktualności (blog). Jeśli mamy osiągnięcia w danej dziedzinie bądź pomagamy innym np. CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) to równie dobrze możemy znaleźć miejsce na stronie internetowej na takie informacje. Dobrze jest mieć zaplanowaną strukturę strony internetowej.

Nie warto opisywać tu długiej historii firmy, wystarczy wyszczególnić najważniejsze daty, które miały największy wpływ na naszą działalność. Ludzie lubią czytać ale czasami nasze wizyty są szybkie, angaż co najwyżej kilkadziesiąt sekund uwagi po czym użytkownik przeskakuje do kolejnej podstrony.

 

4. Produkty/usługi

Wspominałam wyżej, ale poświęcę jeszcze jeden akapit bo oferta w całym serwisie jest stroną sercem. Ważna rzecz, jaką powinna zawierać strona internetowa. Najważniejsza. Ofertę najlepiej umieścić w oddzielnej zakładce, aby móc opisać poszczególne produkty i korzyści, które oferuje nasza firma. Strona firmowa to nie tylko puste informacje, to żywa tablica ogłoszeniowa co dostępnego mamy w sprzedaży. Dobrze mieć tam swoje portfolio bądź najnowsze realizacje jeśli prowadzisz stronę internetową salonu kosmetycznego, fryzjerskiego, detailing aut.

Sama prowadząc firmową stronę i analizując ruch na niej widzę, że największe zaangażowanie mam na stronie portfolio. Dlatego powinnam często ją aktualizować i dodawać nowe treści.

 

5. Formularz kontaktowy

Wspominałam już o danych kontaktowych umieszczonych na stronie. I o tym, że powinny być podlinkowane. Jest jeszcze szybszy sposób na pozyskanie kontaktu – formularz. Może być umieszczony na dedykowanej stronie kontaktu, ale równie dobrze sprawdzi się w stopce strony głównej. Kto wie – być może już na etapie przeglądania strony głównej klient będzie zdecydowany na kontakt. Pola formularza – najważniejszego jego elementy to: Imię, adres email i treść wiadomości. Zgodnie z prawem formularz na stronie internetowej powinien zawierać klauzulę RODO.

formularz kontaktowy

Tworząc stronę powinniśmy pamiętać o formularzu kontaktowym.

 

6. Informacje o zespołach lub pracownikach

Jeśli prowadzisz firmę kilkuosobową warto przedstawić osoby z zespołu na stronie firmy. Być może klient po rozmowie z handlowcem będzie chciał odnaleźć go w sieci bądź korzystając z adresu strony z wizytówki. Możesz zamieścić krótką informację o ich doświadczeniu i kompetencjach. Dosyć często spotyka się z dodawaniem na stronę zdjęć pracowników – pamiętaj jednak, że takie zdjęcia powinny być dodane za zgodą pracownika.

 

7. Aktualności/blog

Zazwyczaj nasza strona główna jest statyczna. Informacje o firmie nie zmieniają się aż tak szybko. Jednak jeśli chcesz ożywić swoją stronę i przyciągnąć więcej klientów- warto pomyśleć o blogu. Możesz pisać sam artykuły tak jak ja ale jeśli nie masz czasu prowadzić możesz zatrudnić profesjonalnego copywritera. Blog umieszczony na Twojej stronie internetowej powinien być związany z branża, jaką się zajmujesz. Dzięki zastosowanym technikom SEO przez wpisy blogowe możesz dotrzeć do większej ilości zainteresowanych osób.

 

8. Polityka prywatności i regulamin

Istotne jest aby strona firmy miała link do polityki prywatności. Jest to narzucone przez prawo. Powinny znaleźć się w takim miejscu, aby ktoś mógł je odnaleźć. Nie możesz śledzić ruchu na stronie bez uzyskania zgody użytkowników. Większość stron internetowych umieszcza takie informacje w stopce

 

9. Socjal media

Możesz dodać linki do swoich mediów społecznościowych w górnym lub dolnym menu aby ściągnąć tam ruch odwiedzających stronę użytkowników. Na WordPress są wtyczki, które pozwalają dodać linki w niestandardowych miejscach np. z boku strony.

 

10. Projekt responsywny

Strona internetowa powinna być przede wszystkim responsywna. Oznacza to, że wymiary strony i rozmieszczenie poszczególnych jej elementów będą dostosowywać się do ekranu. Przede wszystkim strona ma się wyświetlać poprawnie na desktopie (komputerze), mobile (telefonie) i na tablecie. Odwiedzający stronę nie powinien mieć problemu z poruszaniem się po jej strukturach. Jeśli prowadzisz sklep internetowy musisz zadbać o to żeby zakupy były wygodne. Nikt z nas nie lubi robić zakupów w sklepie, w którym panuje bałagan 🙂

 

11. Stopka

Dobrze a nawet bardzo dobrze gdy strona internetowa zawiera stropkę. Można tam umiesić dane do szybkiego kontaktu oraz rodzaje płatności i dostawy jeśli na przykład prowadzimy sklep internetowy. Często ta część strony pełni funkcję drugiego, dolnego menu. To tutaj możemy zostawić linki do regulaminu i polityki prywatności. Nie ma potrzeby dodawać ich w górnym menu strony.

 

12. Opinie i referencje

Na swoją stronę warto dodać dowód jakości swoich produktów lub usług. Warto dzielić się opiniami zadowolonych klientów. Wiarygodna strona internetowa w oczach przyszłego nabywcy to spora część sukcesu. Możesz umieścić je na stronie głównej. Są różne formy, podstawowa to kilka słów komentarza na temat współpracy. Super, jeśli masz opinię w formie video.

 

 Podusumowanie

Poznałeś, poznałaś właśnie 12 najważniejszych elementów strony. Wygląd strony internetowej może się różnić w zależności od rodzaju biznesu. Celem strony jest aby połączyć poprowadzić potencjalnego klienta do konwersji. W znacznej części opowiadałam o sprzedaży produktów i usług. Jednak celów na takiej stronie może być o wiele więcej np. zapisanie się na wydarzenie, pobranie e-booka. Tak jak wspominałam, uważam, że firma aby stać się wiarygodną w oczach klientów powinna mieć swój serwis internetowy. Nie możemy opierać się jedynie na obecności w social media bo nadal są użytkownicy, którzy nie korzystają z tych portali. Firmowa strona internetowa może stanowić źródło informacji dla przyszłych kandydatów oraz już zatrudnionych pracowników.

 

Potrzebujesz strony internetowej? 

Tutaj możesz zobaczyć realizacje stron internetowych: https://anetataudul.pl/strony-internetowe/

Zobacz też moje portfolio: https://anetataudul.pl/portfolio/

Zostań ze mną na dłużej na moich mediach społecznościowych:

https://www.facebook.com/studio.reklamy.bialystok/

https://www.instagram.com/studio_reklamy_bialystok/

Nowoczesne strony internetowe - Studio Reklamy Białystok

Jeśli chcesz mieć czytelną i skuteczną stronę internetową zapraszam do kontaktu w sprawie. Wznieś swoją stronę internetową na wyższy poziom.

Projektowanie stron internetowych Białystok