Jeśli prowadzisz sklep e-commerce, stronę internetową, sprzedajesz produkty bądź usługi, powinieneś zainteresować się sesją produktową. Taki zabieg pozwoli zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą i sprawi, że treści będą prezentować się bardziej przystępnie. Możesz zdecydować się na zdjęcia do sklepu internetowego albo ulotek, menu i billboardów.
Poniżej kilka ważnych kwestii związanych z sesją produktową:
Co to jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa skierowana jest na prezentację produktu wraz z jego detalami. Ważny jest opis produktu, język korzyści ale fotografia musi iść za opisem. Na przykład: telefon komórkowy. Opowiadamy, że ma intuicyjne przyciski. W takim razie fotografia musi przedstawić te wcześniej wspomniane przyciski czy inne udogodnienia.
Zdjęcia produktów do sklepu internetowego
Fotografując przedmioty do sklepu internetowego powinniśmy zwrócić uwagę na to, żeby fotografie były spójne na wszystkich ofertach. Zdjęcia wykonane w różnych miejscach z różnym oświetleniem wyglądają niekorzystnie.
Sesja zdjęciowa produktowa
Sesja produktowa to odpowiednio przygotowane studio. Sprzęt oświetleniowy, aparat, obiektywy. Wyposażenie w profesjonalne oprogramowanie. Jest to ważne pod kątem późniejszej postprodukcji. Bo oprócz samego wykonywania zdjęcia, profesjonalna fotografia to również późniejsza obróbka aby fotografowane przedmioty prezentowały się nienagannie.
Profesjonalne zdjęcia produktów zwiększają sprzedaż.
Im bardziej wartościowy przedmiot, tym dłużej klient spędza czasu na decyzji zakupowej. Zdjęcie, które będzie za ciemne, za jasne czy niewyraźne spowoduje to, że ta decyzja się wydłuża. Może również być tak, że klient zmieni sklep i mimo wyższej ceny wybierze zakup od profesjonalisty. Bo czy nie o to nam chodzi aby nasz sklep czy nasze usługi były najlepsze? Gdy cena produktu w różnych sklepach jest taka sama, musimy wyróżniać się innymi aspektami. Gratisy, opieka (po)sprzedażowa czy darmowy transport są atrakcyjne ale musimy wychodzić od prezentacji produktu w sposób profesjonalny.
Fotografia produktowa – czy warto?
W czasach gdy coraz częściej dokonujemy zakupów w sieci, a sklepów jest również coraz więcej, powinniśmy udoskonalać naszą ofertę. Copywriting skrojony pod język korzyści i SEO to moc marketingowa, jednak ze zdjęciem tworzą komplet reklamowy, który możemy zaproponować klientowi.
Sesja produktowa w Studio.Reklamy.Białystok
Jeśli jesteś zainteresowany sesją produktową dla Twojego sklepu, zapraszam do kontaktu. W swojej ofercie mam usługi wykonywania zdjęć reklamowych. Realizuję fotografie z wyciętym tłem, białe tło, czarne tło. Fotografie wyretuszowane, gotowe do użycia w sklepie internetowym bądź w materiałach reklamowych.